deniseiholland.blogg.se

Har kan ni fa lasa om min familj som bestar av mig sjalv, Denise 23 ar, min sambo Jelle 27 ar, Jaley var underbara prinsessa som foddes 1 oktober och aven varan finaste lilla hund Zanta som ar 2 ar.

träning

Publicerad 2014-12-04 14:00:00 i Allmänt,

Jag stod på min cross trainer för första gången igårkväll. Vilket gick över förväntan! Gjorde 5 min och därefter fem olika övningar 20 repetitioner och därefter 5 minuter igen och fem andra övningar dom också 20 repetitioner. Därefter slutade jag för att jag började känna av magen. Grejen är att jag kan inte göra vissa övningar, som till exempel plankan och andra övningar man "bara" använder mag musklerna. Då gör det svin ont i magen, så jag bygger långsamt upp magen med lätta mag övningar som till exempel sneda sit ups och andra övningar genom att spänna magen och ryggen och försöka hålla en bra hållning under hela övningen när jag gör det. Samma som när jag står på cross trainen, spänn mage och rygg för att ha en bra position. Detta hoppas jag kommekommer hjälpa mig, tillsammans att utmana mig själv lite för att kunna bli stark i min kropp igen. Jag är ute efter att kunna göra plankan och alla övningar jag inte kan göra nu på ett bra sätt och känna mig stark i min egna kropp. Detta utan att ha ont i magen. För att få denna starka kropp kommer krävas tid och mycket vila där emellan för att inte överanstränga mig själv. Men jag är taggad till tusen att inom några veckor kunna ta mig ut på en löpar runda!! Har ni några förslag på bra övningar? //♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela