deniseiholland.blogg.se

Har kan ni fa lasa om min familj som bestar av mig sjalv, Denise 23 ar, min sambo Jelle 27 ar, Jaley var underbara prinsessa som foddes 1 oktober och aven varan finaste lilla hund Zanta som ar 2 ar.

första advent

Publicerad 2014-11-30 14:12:14 i Allmänt,

Åh, kam tänka mig att ni där hemma i Sverige har världens jul känsla nu och har det fint pyntat i era hem och ni umgås med nära och kära och dricker glögg och äter lussekatter o peppar kakor. Ute är det förmodligen kallt men ni ser fram emot att ta på en sköna varma kläder, vantar och mössa och varma skor för att ta en promenad för att det är mysigt att kolla in i fönstren hos andra hem för att det ser så hemtrevligt och juligt ut. Här å andra sidan, så är det ingen sol helst skillnad, har fått höra på ett par jul låtar på radion (samma som alla andra åren) och ute är det grått och ruggigt och när man klär på sig och går ut ser man inga mysiga hem eller något; bara samma tråkiga hus som man alltid ser och ser dom mysiga ut? Nej, absolut inte!!@ Tycker alltid att runt denna tid att det är lite svårare än andra tider att inte bo i Sverige. För mig är det den störta traditionen . Man läste julböcker , bakade jul godis och jul fika; planerade för julafton med mat och presenter och umgicks med familjen varje söndag och tände följande ljus. Man var ute och lekte med allihopa för att sedan frusen gå ik och dricka en kopp varm choklad. Man hämtade granris och la utan för dörren, man högg granen och pyntade den med hela familjen och man dekorera hela huset fint i rött. Allt det därdära mysiga och härliga och att umgås med alla kära och nära och ta dig tiden på att ta hand om varandra. Hur kul är det inte när man går och julshoppat (hemlighetsfull) och ger till exempel sin syster eller bror mamma eller pappa något som dom verkligen önskat sig? Det där härliga leendet och överraskande ögonen. Det är så härligt att se!!! Jag längtar verkligen tilltills vi åker hem till min fina familj och får tillbringa julafton med dom och verkligen få uppleva denna härliga tradition. Gud så jag längtar till vi sätter oss i en fullpackad bil med alla fina paket och Zanta lämnad hiss föräldrarna. Så härlig känsla, det pirrar redan nu i magen! Vad som också ska bli så himla roligt är att familjen ska få träffa Jaley för första gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela